"Huśtawka" w teatrze Arlekin
W związku z realizacją innowacji „Bezpieczeństwo i zdrowie na co dzień”, dbałością o należyty rozwój zdrowia psychicznego naszych wychowanków, w odpowiedzi na często dręczące dzieci problemy dotyczące konfliktów rówieśniczych, czasami braku akceptacji i trudności w nawiązywaniu przyjaźni, w dniu 12 listopada dzieci z grup: Żaczki i Juniorzy wybrały się do Teatru Arlekin na przedstawienie pt.: „Huśtawka”, mówiące o poszukiwaniu przyjaźni, radzeniu sobie przez dzieci z sytuacjami trudnymi, konfliktami, czasami z huśtawką emocji. Była to opowieść o małym misiu Pi, dla którego początkowo tablet i świat gier komputerowych był podobnie jak dla wielu dzieci jedynym sposobem na spędzanie wolnego czasu, który za sprawą tego nie miał przyjaciół , nie potrafił nawiązywać relacji z innymi, nie miał też pomysłu na inne formy spędzania wolnego czasu. W pewnym momencie jednak dziadkowie odebrali mu tablet a Pi został namówiony, by wyszedł na dwór i pobawił się z innymi, pohuśtał na huśtawce. Jednakże „Z huśtania nic nie wychodzi, jeśli po drugiej stronie nikogo nie ma… Z huśtania nic nie wychodzi, jeśli się nie słucha siebie nawzajem… Kto lubi sam, w nieskończoność, odbijać się od ziemi, siłą tylko własnych nóg? (…)Pi udaje się na poszukiwania współtowarzysza swoich zabaw – przyjaciela do tytułowej huśtawki.(…) Tworzy też swoisty pamiętnik z podróży, nieustannie huśtany emocjami, które nim targają. Samotny, bez wsparcia, ale z silną potrzebą poznania całego świata, poszukuje przyjaciela do huśtawki”. Postać niedźwiadka pokazuje, że nie warto być samotnym, że choć nie zawsze z łatwością odnajduje się prawdziwych przyjaciół, to jednak warto ich szukać. Opowieść ta przekazuje dzieciom także informację, że każdy jest inny, każdy jest chodzącą osobliwością, nie znaczy to jednak, że jest gorszy. Należy więc starać się rozumieć innych i akceptować ich takimi jakimi są. Przedstawienie to stało się także punktem wyjścia do bliższego omówienia tematyki dotyczącej akceptacji drugiego człowieka, pójścia na kompromis, nawiązywania właściwych relacji z rówieśnikami, zgodnego współdziałania w grupie, niesienia pomocy innym, unikania sytuacji, w której tablet i gra komputerowa są jedynymi przyjaciółmi człowieka, zachęcenia do otwierania się na innych.