Klasowe ogródki
Dzieci z grupy Żaczków dobrze wiedzą, na czym polega praca ogrodnika. Wspólnie wykonały mini ogródek warzywny, dzięki któremu będą mogły obserwować rozwój roślinek. Ostatnio Żaczki poznały literę „p” więc rozsiały nasionka warzyw rozpoczynających się od tej litery- por, pietruszka, papryka oraz pomidor. Dzieci z wielkim zaangażowaniem i zainteresowaniem uczestniczyły w pracach organizacyjnych, mamy nadzieję, że już niebawem będą mogły zaobserwować pierwsze kiełki!
Tuptusie pielęgnują i regularnie weryfikują swój kącik przyrodniczy. Otoczyły troską Tuptusia- grupową rybkę- samodzielnie karmiąc ją robaczkami, a obserwacja mrówek w formikarium sprawia im wiele przyjemności. Kilka dni temu zasiały nasionka rzodkiewki na kiełki, a teraz posiały szczypiorek oraz natkę pietruszki. W kąciku znalazło się również miejsce dla kwiatów typowo wiosennych- są narcyzy, żonkile i szafirki. Nasze maluszki bardzo lubią przyglądać się wszystkim zmianą zachodzącym w przyrodzie!!!
Smyki w ostatnim czasie pilnie obserwowały pojawiające się w przyrodzie zwiastuny wiosny. Dzieci dowiedziały się przy tym co jest potrzebne roślinom do życia, a także kto i w jaki sposób może zaszkodzić roślinom. Zapoznały się z pracami, jakie wykonuje się w ogrodzie. Ponadto Smyki założyły w sali hodowlę roślin. W Ich Zielonym Ogródku znalazły się cebula oraz rzeżucha, a także wiele kwiatów, między innymi hiacynty, żonkile i frezje. W kolejnych dniach Smyki będą prowadzić obserwacje przyrodnicze oraz troszczyć się o rośliny. Mamy nadzieję, że roślinki zrewanżują się nam pięknie rosnąc.
Dzieci z grupy Juniorzy zamieniły się w małych ogrodników. Zasadziły warzywa, zioła, ale także kwiaty i słoneczniki. Teraz zadaniem przedszkolaków będzie opiekowanie się rosnącymi roślinami - podlewanie ich, usuwanie chwastów, a następnie zebranie plonów, z których później między innymi przygotują zdrowe posiłki. Prace związane z hodowlą roślin i warzyw doskonalą takie umiejętności jak samodzielność, odpowiedzialność, odwaga, zaradność, a przede wszystkim pozwala na poznawanie i zgłębiane świata przyrody poprzez bezpośrednie doświadczanie i eksperymenty w kontakcie z naturą. Już teraz dzieciom nie można odmówić zaangażowania i pasji, z jaką dbają o swoje rośliny. Radość przynosi im obserwacja naturalnego cyklu wzrostu rośliny – a mamy już pierwsze kiełkujące maleństwa!