Zabawy Żaczków z wykorzystaniem metody Kielina
W dniu 13 marca dzieci z grupy żaczków wzięły udział w ciekawych zajęciach prowadzonych przez nauczycielkę Monikę Szymaniak metodą Kielina. Jest to metoda polisensoryczna stosowana przy wprowadzaniu nowej pory roku uwzględniająca spotkanie
z określonym dla danej pory roku kolorem, zapachem, instrumentem, żywiołem i smakiem.
W tym wypadku dzieci poznawały wiosnę wszystkimi zmysłami. Na samym początku nauczyciel zapoznał dzieci z zapachem cytryny, który zgodnie z tą metodą jest charakterystyczny dla wiosny, następnie każde dziecko otrzymało opaskę z emblematem żabki aby podkreślić kolor zielony, który towarzyszył nam do końca zajęć. Kolejnym etapem było śpiewanie wiosennej piosenki „Promyk słońca” a następnie utrwalanie charakterystycznych cech omawianej pory roku. W dalszej części zajęć dzieci obejrzały bajkę pt; „Calineczka”, po której miały okazję wypowiadać się na temat jej treści.
Następnie układały jaskółki od najmniejszej do największej a także porządkowały liście wg kształtu, próbując ustalić z jakiego drzewa pochodzą. Kolejnym etapem było łączenie liści
z określoną liczbą a ilość wystukiwały na bębenku – instrumencie charakterystycznym dla wiosny.
W dalszej części zajęć dzieci zapoznały się z żywiołem przyporządkowanym dla tej pory roku czyli ziemią. Badały jej właściwości. Na końcu zaś każdy żaczek smakował plasterek cytryny demonstrując miną jej smak.
Kontynuacją zajęć było założenie ogródka warzywnego na parapecie, gdzie stanęła skrzynka z własnoręcznie posadzoną przez dzieci cebulą, którą żaczki od tamtego czasu codziennie obserwują i pielęgnują.