Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

zajęcia z psychologiem

Czym zajmuje się psycholog w naszym przedszkolu?

Zadania psychologa przedszkolnego obejmują:

  1. prowadzenie obserwacji funkcjonowania dzieci w grupach przedszkolnych,
  2. prowadzenie działań diagnostycznych mających na celu rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci, diagnozę funkcjonowania sfery emocjonalno-społecznej oraz trudności w komunikacji w relacjach rówieśniczych,
  3. organizowanie różnych form pomocy psychologicznej w zależności od rozpoznanych potrzeb:
    • prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne w formie indywidualnej oraz grupowej,
    • prowadzenie zajęć indywidualnych i/lub grupowych dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności,
    • udzielanie wsparcia podczas bieżącej pracy z dzieckiem w grupie przedszkolnej.
  4. współpracę z rodzicami, nauczycielami wychowania przedszkolnego, pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem oraz logopedą,
  5. prowadzenie indywidualnych konsultacji i porad z rodzicami oraz kierowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej w przypadku zaobserwowania potrzeby pogłębionej diagnozy dziecka.

Na czym polegają zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?

Kompetencje emocjonalno-społeczne obejmują umiejętności m.in.: rozpoznawania i nazywania swoich stanów emocjonalnych, rozpoznawania stanów emocjonalnych innych ludzi, wyrażania swoich emocji w adekwatny sposób do sytuacji społecznej, komunikacji interpersonalnej oraz nawiązywania relacji rówieśniczych.

Jakie umiejętności są rozwijane na zajęciach?

Wspieranie rozwoju sfery emocjonalnej - nauczanie rozpoznawania emocji, nazywania emocji i rozpoznawania emocji innych osób,  kształtowanie samoregulacji emocjonalnej, wspieranie mocnych stron dziecka i budowanie poczucia własnej wartości oraz treningi radzenia sobie z stresem, złością i lękiem.

Wspieranie rozwoju sfery społecznej - doskonalenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, nauczanie o regułach funkcjonowania społecznego, rozwijanie inicjowania kontaktów interpersonalnych, kształtowanie poczucia konsekwencji swoich działań, oraz nauczanie rozwiązywania konfliktów bez przemocy.

Jak wygląda organizacja zajęć?

Zajęcia prowadzone są w grupach od 2 do 4 dzieci w wymiarze: 1 raz w tygodniu, a czas trwania wynosi 45 minut (czas może być skrócony ze względu na możliwości dziecka – trudności w koncentracji uwagi, nadmierne pobudzenie lub nadmierne wyciszenie w danym dniu). W przypadkach szczególnych uwzględniając indywidualne potrzeby dziecka zajęcia mogą być prowadzone indywidualnie.

W roku szkolnym 2022/2023 zajęciach bierze udział 20 dzieci, które zostały zakwalifikowane na podstawie konsultacji z nauczycielami wychowania przedszkolnego oraz przeprowadzonej obserwacji funkcjonowania dziecka w grupie przedszkolnej we wrześniu 2022r.

Na czym polegają indywidualne konsultacje z rodzicami?

Wsparcie psychologa przedszkolnego może być udzielane poprzez konsultacje i porady z rodzicami dzieci. Celem konsultacji z rodzicami jest rozpoznanie przyczyn możliwych trudności poprzez przeprowadzenie wywiadu z rodzicem oraz wspieranie rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających rozwojowi sfery społeczno-emocjonalnej dziecka.

Konsultacje przeprowadzane są stacjonarnie w Przedszkolu Miejskim nr 39, po uprzednim umówieniu się.

Termin: piątek godz. 07.30-08.00

Kontakt: mgr Monika Bochyńska

mail: m.bochynska@pm39.elodz.edu.pl